Αν ρωτήσεις στην «αγορά» γιατί δεν επιβιώνουν οι ναυτιλιακές εταιρίες βάσης στα μικρά νησιά, θα σου πουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή έχουν περιορισμένη εμβέλεια και μικρό τουριστικό ενδιαφέρον. Δεν λένε όμως ότι οι «πετυχημένοι» κρατάνε – όπως τις κρατάνε - τις άγονες γραμμές όχι από τις επιδοτήσεις των δρομολογίων, αλλά από το γδάρσιμο των επιβατών στα δρομολόγια στις γόνιμες, όπως τις κατσίκες τέτοια περίοδο, γραμμές του Αιγαίου. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος στην ελληνική ακτοπλοΐα, αλλά χρησιμεύει στους ανθρώπους, όσο και οι χιλιάδες τόνοι σκουπιδιών που υπάρχουν στον βυθό του Αιγαίου.
Το παιχνίδι με το ξεπούλημα της ζωής μας σε ιδιώτες έχει χοντρύνει. Ξεκίνησε δειλά – δειλά επί ΠΑ.ΣΟ.Κ. από την εποχή του Σημίτη και βρίσκεται τώρα στο αποκορύφωμα του.
Θα έχετε ακούσει για τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Το κράτος έχει εκτάσεις σε όλη την χώρα, στις οποίες χτίζει μαζί με τους ιδιώτες σχολεία, δημόσια κτίρια κλπ. Μετά παραχωρεί για κάποιες δεκαετίες στον ιδιώτη την κυριότητα του χώρου και του πληρώνει τα ενοίκια που έχουν προσυμφωνήσει για αυτό το διάστημα!
Η συγκεκριμένη νεοφιλελεύθερη λογική εμπιστεύεται οποιονδήποτε έχει πολλά φράγκα και αφήνει στην άκρη όλους τους υπόλοιπους, οι οποίοι είναι αυτοί που ορίζουν τον διαχειριστή του ταμείου, αλλά συνήθως δεν ενδιαφέρονται για το κράτος, αφού αυτό στην Ελλάδα ήταν πάντα ενάντια στον πολίτη. Πιο εύκολο είναι να κοροϊδέψεις το κράτος, από το να παλέψεις συνειδητά για να λειτουργήσει υπέρ της κοινωνίας και όχι εναντίον της κάποια στιγμή.
Είναι τυχαίο ότι τα νοσοκομεία δεν έχουν το απαιτούμενο προσωπικό, ενώ τα σώματα ασφαλείας έχουν μπόλικο; Ότι τα νοικοκυριά χρεώνονται πια εκατόν πενήντα εκατομμύρια ευρώ το μήνα στις τράπεζες, που είναι ιδιωτικές ή υπό ιδιωτικοποίηση;
10 σχόλια:
Η ελλαδιτσα ανακαλύπτει τον φιλελευθερισμο και την οικονομια της αγορας οταν ακόμα και οι ΗΠΑ - βλέπε τον πολυ καλο Στιγκλιτς- ανακαλύπτουν τα στραβα και τις ασυνεπειες της αγορας και αρχιζουν να ξανασκεφτονται τον παρεμβατικό ρόλο του κρατους.
Α ρε Κεινς...
Μια μικρή διόρθωση: οι εφοπλιστές δήλωσαν ότι δεν τους συμφέρουν τα δρομολόγια της άγονης γραμμής όχι επειδή δεν είναι επικερδή, αλλά επειδή δεν είναι αρκετά επικερδή...
Και βέβαια η "σύμπραξη κράτους-ιδιώτη" δεν τελειώνει ποτέ! Το κράτος βρίσκεται πάντα εδώ για να εγγυάται τα κέρδη του κεφαλαίου. Παράδειγμα οι ιδιωτικές εταιρίες που εκμεταλεύονται το νερό εδώ στην Αγγλία. Αγόρασαν το νερό από το κράτος, τώρα όμως λένε οτι δεν μπορούν να συντηρίσουν το τεράστιο δίκτυο! Και τα ζητάνε πάλι από το κράτος, δηλαδή από μένα και από σένα, όπως λέει και ο φίλος γκαζάκας, όχι γιατί δεν θα έχουν κέρδη αλλιώς, αλλά γιατί δεν θα έχουν αρκετά!
Καλό σ-κ!
Για όλα φταίει η κατάργηση του καμποτάζ επί ΠΑΣΟΚ.
Στάθη σήμερον ο Αλογοσκούφης Κολόμβος? Στον δρόμο για την δικιά μας κοντινή Αμερική...
Ουσιαστικότατη η παρατήρηση gazaka μου. Χαιρετίσματα από την Δράμα!
Μαρία ο Golden Brown δεν έφερε καμιά διαφορά στην ζωή σας?:Ρ
Δείμε μου θυμίζεις τον Ρουσόπουλο με αυτό το "για όλα φταίει":Ρ
Πάντως έχεις δίκιο!
Καλό Σ-Κ!
Χώσ' τα Σύντροφε!!!
Α ρε Κεινς... ξύλο που ήθελες!
Μόργκεν από Δράμα
Bienvenidos, bienvenidos!
Σήμερα διάβαζα ότι μετεκλογικά θα ξεκάνουν την "Ολυμπιακή".
Ως κάτοικος νησιού σας λέω ότι τον Χειμώνα, επειδή ακριβώς υπάρχει η "Ολυμπιακή" και η "Ετζίαν" προσπαθεί να της πάρει μερίδιο αγοράς και να το κρατήσει, μπορούμε και μετακινούμαστε αξιοπρεπώς.
Τα υδροπλάνα καλή λύση. Ας πάρουν από τους Ρώσους "Μπεριέφ" που κάνουν και για επιβατικά, να βάλουν σαν προσωπικό τους πεονάζοντες της Ο.Α. και να στήσουν ένα δίκτυο.
Κουμμούνι καλώς ήρθες στο Calle Drama!
Αν δεν υπήρχε η Ολυμπιακή ούτε οι μισοί από τους προορισμούς με αεροδρόμιο στην Ελλάδα δεν θα εξυπηρετούνταν και όχι μόνο τον Χειμώνα...
Όσο για τα υδροπλάνα, αν ήθελαν να στήσουν το δίκτυο με την Ολυμπιακή θα το είχαν κάνει ήδη. Για τους ιδιώτες γίνεται το πάρτυ...
emis pantos fagame sto trapezi tou Lemou stin Milo ke tous klepsame ke ta xtapodia!
XA!
Δημοσίευση σχολίου