Κυριακή 2 Απριλίου 2006

"Όπως ο Κερέμ"...

"Είναι βαρύς ο αγέρας σα μολύβι
Φωνάζω
Φωνάζω
Φωνάζω
Φωνάζω

Ελάτε γρήγορα
Σας φωνάζω
να λειώσουμε
το μολύβι.

Κάποιος μου λέει
Φωτιά θα πάρεις από την ίδια σου τη φωνή
θα γίνεις στάχτη
σαν τον Κερέμ
που κάηκε απ' τον έρωτά του...


...Είναι βαρύς ο αγέρας σα μολύβι.

Κι εγώ του λέω:
"Ας καώ
Ας γίνω στάχτη
σαν τον Κερέμ.

Αν δεν καώ εγώ
αν δεν καείς εσύ
αν δεν καούμε εμείς
πώς θα γενούνε τα σκοτάδια λάμψη;"

Ο μοναδικός Ναζίμ Χικμέτ σ' ένα ποίημα που είχαμε την τύχη να μελωποιήσει ο Μάνος Λοϊζος. Χθες ένα ακόμη Κούρδος διαδηλωτής έχασε την ζωή του σε συγκρούσεις με τον στρατό...

8 σχόλια:

Μαύρος Γάτος είπε...

Μέγιστος...

Τούτη η στάχτη που την σέρνει ο βοριάς, λέιλιμ λέι

ήταν κάποτε τα φύλλα της καρδιάς, λέιλιμ λέι

που τα μάρανε η μαύρη ξενιτιά, λέιλιμ λέι

κι η αγάπη σου τα πήρε στη φωτιά, λέιλιμ λέι...

0comments είπε...

Έχουμε πόλεμο
μην το γελάς μωρό μου!

Τζ. Πανούσης

Filotas είπε...

Μαύρε Γάτε και Αμιγκ0 ευχαριστώ για την συνεισφορά σας!:-) Καλή εβδομάδα!

Katerina ante portas είπε...

Nα ..συνεισφέρω και εγώ τότε:
=Θα ζήσεις, καλή μου, θα ζήσεις,
Η ανάμνησή μου σαν μαύρος καπνός
θα διαλυθεί στον άνεμο.
Θα ζήσεις, αδελφή με τα κόκκινα μαλλιά της καρδιάς μου
Οι πεθαμένοι δεν απασχολούν πιότερο από 'να χρόνο
τους ανθρώπους του εικοστού αιώνα..

Filotas είπε...

Και τι συνεισφορά Κατερίνα μου, "μονάκριβη εσύ στον κόσμο"!...

Фе́ммe скатале είπε...

E πειτε πως η απόδοση είναι του Γ. Ρίτσου..

Filotas είπε...

To είπες εσύ και καλά έκανες! Ποιητής μετέφρασε ποιητή και ο Μάνος ο μελωδός των ονείρων μας το έκανε τραγούδι!...

Фе́ммe скатале είπε...

Ακριβως!

Πάνερμος...