Κυριακή 15 Ιουλίου 2007

«Φυσάει»

Έχω λατρέψει πολλά τραγούδια τα τελευταία είκοσι χρόνια που είμαι βουτηγμένος μέχρι τ’ αυτιά στη μουσική. Σχεδόν όλα με συγκινούν ακόμα όταν τα ακούω, αλλά σπάνια επιδιώκω όταν θέλω να ακούσω μουσική να ακούσω κάτι που μου έχει αρέσει στο παρελθόν. Θα έπαιζα κάποια σε εκπομπές, αφού στο ραδιόφωνο πρέπει να υπάρχει όχι μόνο η ευχαρίστηση αλλά και η πληροφόρηση, αλλά για να ακούσω εγώ προσωπικά στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο δεν θα ανέτρεχα στο παρελθόν. Υπάρχει τόσος μουσική στην διάθεση μου σήμερα, που είναι κρίμα να μην την ψάξω. Τα αγαπημένα μου τραγούδια δεν θα χαθούν, πολλά είναι αυτά όμως που κινδυνεύω να μην ακούσω αν ακούω κυρίως αυτά που ήδη ξέρω.

Με ενδιαφέρει πάντα αυτό που έρχεται και όχι αυτό που έχει ήδη περάσει στην μουσική. Μπορεί να είναι επαγγελματική διαστροφή, είναι όμως η προσωπική μου στάση. Καμιά φορά την πατάω στο ραδιόφωνο, παλιότερα την πατούσα στα μαγαζιά που έπαιζα μουσική, αφού εκεί ο ρυθμός και τα σουξέ κάνουν κουμάντο όχι η διάθεση και ο στίχος και το άγνωστο. Συνήθως όμως αυτό που ακούω και μεταδίδω θέλω να είναι φρέσκο. Αναφέρομαι κυρίως στην ξένη μουσική, γιατί στα ελληνικά δεν είναι και πολλές οι επιλογές που μπορείς να κάνεις αν επιλέγεις προσεκτικά.

Θυμάμαι μια νύχτα που έπαιζα μουσική, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου με την παρέα του να κάθεται δίπλα μου στο μπαρ για κάνα τρίωρο και κάποια στιγμή να μου λέει: «Παίζεις πολύ ωραία μουσική, δεν το περίμενα να μην ακούσω και καμιά χαζομάρα μέσα στο πρόγραμμα (στην Δράμα είμαστε θα σκέφτονταν όταν μπήκε στο μαγαζί). Βάλε τώρα και κανένα Purple ή Zeppelin τώρα να γουστάρουμε!»

Τον «εκδικήθηκα» λίγο αργότερα όταν του είπα ποιον δίσκο του λατρεύω. Προσπάθησε να μαντέψει, αλλά όταν άκουσε τον τίτλο «Φυσαέι» μάλλον έπεσε από τα σύννεφα, αφού αυτός εκεί μόνο τραγουδούσε…

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ma ke si re aggele ton "theo" sou den ehis. pos milas etsi ston arxiroka mas? enas autos ke enas o xristodoulos! (an ke o deuteros "skizi" ton proto sto look etsi?)

Filubes.

Filotas είπε...

Τι να έκανα βρε Μάνθε; Τον σταυρό μου;!
Φιλιάδες!:)

Ανώνυμος είπε...

"Συνήθως όμως αυτό που ακούω [...] θέλω να είναι φρέσκο."

Από χτες που διάβασα το κείμενό σου, Άγγελε, παιδεύω αυτή τη φράση στο μυαλό μου. Ο καθένας έχει τους λόγους του, δε λέω, κι εσύ τους ψιλοαναφέρεις, αλλά αυτή η διαρκής αναζήτηση του καινούργιου μου φέρνει περισσότερο σε έναν ιδιότυπο μουσικό καταναλωτισμό. Δε λέω ότι δεν πρέπει να ακούμε καινούριες μουσικές και τραγούδια, αλλά ρε συ Άγγελε, αυτοσκοπός;
Επιπλέον, προσωπικά νιώθω τον εαυτό μου πολύ λίγο ώστε να θεωρώ ότι ξεμπέρδεψα με πράγματα που μπορεί να έχουν κυκλοφορήσει ακόμα και 40 χρόνια πριν. Επιστρέφω διαρκώς σε πολλά από αυτά και ανακαλύπτω μέσα τους διαρκώς καινούρια πράγματα.

Σκέφτομαι άραγε αν τον ίδιο καταναλωτισμό θα τον εφαρμόζαμε με την ίδια ευκολία και στις άλλες τέχνες, όπως είναι οι εικαστικές, η λογοτεχνία, το σινεμά. Προσωπικά ούτε σε αυτές θα μπορούσα να το κάνω...

Unknown είπε...

Η ανακάλυψη παλιότερα ηχογραφημένων μουσικών που μέχρι σήμερα δεν έχουμε ακούσει είναι εφάμιλλη οποιασδήποτε καινούργια μουσικής φίλε μου! Αυτό που εννοώ είναι ότι τα αγαπημένα μου πριν από κάποια χρόνια, δεν τα τιμάω γιατί πολύ απλά σηματοδοτούν άλλες φάσεις της ζωής μου. Μπορεί να φαίνεται καταναλωτικό, αλλά είναι η ανάγκη να γειώσω τις μνήμες μου που γεννιούνται σήμερα, σε ακούσματα φρέσκα, άρα και συναισθηματικά αγεωγράφητα...
Καλό Ξημέρωμα!:)

Πάνερμος...