Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2006

Ακαδημία των Επιστημόνων, όχι των Μόνων!

Την περασμένη εβδομάδα, όταν στο ελληνικό κοινοβούλιο η κυβερνητική πλειοψηφία της Ν.Δ – με την αντιπολίτευση απούσα - ψήφιζε την τροπολογία για το «ξεπούλημα» του Ο.Τ.Ε., στα Τίρανα η κυβέρνηση Μπερίσα – με την αντιπολίτευση απούσα – ψήφιζε νομοσχέδιο με το οποίο καταργείται η Ακαδημία των Επιστημόνων της Αλβανίας, υπό την οποία λειτουργούν πολλές ενώσεις επιστημόνων στη γειτονική χώρα. Στην ψηφοφορία για την κατάργηση της Ακαδημίας Επιστημόνων, η αναγκαιότητα της οποίας τεκμηριώθηκε και από 55σέλιδη έκθεση «τεχνοκρατών», 75(!) βουλευτές του κόμματος Μπερίσα, ψήφισαν υπέρ, 2 ψήφισαν κατά και 3 παρών.

Η είδηση έγινε γνωστή από την «Κλειδαρότρυπα» και τον n.ago που μας πληροφορεί για πολλά ενδιαφέροντα θέματα.

Δεν γνωρίζω με ποιον ελληνικό φορέα θα μπορούσε να αντιστοιχηθεί η Ακαδημία των Επιστημόνων, για να κατανοήσω πλήρως την «καφρίλα» των μεταρρυθμιστών υπό τον «μέγιστο» Μπερίσα.

Η ενέργεια είναι πρωτοφανής, αλλά στην εποχή του «νεοφιλελευθερισμού» κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι άλλο θα κρίνουν ως περιττό οι σύγχρονοι «ιεροεξεταστές», οι τεχνοκράτες.

Η Αλβανία χρειάζεται τους επιστήμονες της για να πορευθεί προς ένα καλύτερο μέλλον για όλους τους ανθρώπους της. Δεν είναι μόνο τα οικονομοτεχνικά κριτήρια που ορίζουν το επίπεδο ευημερίας ενός λαού. Πέρα από την ανάπτυξη υπάρχει και η πρόοδος…

P.S.: Δεν μοιάζει λίγο τον Πολύδειρα ο Σαλί?

8 σχόλια:

Agobooks είπε...

Καταρχήν ευχαριστώ από καρδιάς για το ποστ. Δεν γνωρίζω με ποιο φορέα θα μπορούσε να συγκριθεί η ακαδημία των επιστημών της Αλβανίας(που έκλεισε) αλλά είχε υπό τον έλεγχο της μια σειρά από Ινστιτούτα Ερευνών που τα αναφέρω με σχετικό λινκ στο μπλογκ μου. Μα, αδελφέ, είναι κυριολεκτικά μεσαιωνικό και πρωτάκουστο, τους ακαδημαϊκούς, να τους κρίνουν για την έρευνα και την αποδοτικότητά τους, έμπιστοι του καθεστώτος και εγκάθετοι του πρωθυπουργού. Είναι όμως, τόσα πολλά τα προβλήματα σε αυτή την πολύπαθη πατρίδα μου που, ένα τέτοιο γεγονός, δεν έχουν τη δύναμη οι άνθρωποι και τα media να το αναδείξουν στην πραγματική του διάσταση. Ξέρεις ότι, εδώ και καιρό, τα πανεπιστήμια υπολειτουργούν, έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος ; Αλβανία του Μπερίσα, 2006 !

Υ.γ. (άσχετων) το τραγούδι :" Ένας άλλος κόσμος, είναι εφικτός", ξέρεις ποιος το έχει γράψει και το τραγουδάει στη Δράμα;

Filotas είπε...

Μη χειρότερα n.ago!
Κι αγώνα για μια άλλη Αλβανία, που είναι εφικτή!
Το τραγούδι που λες δεν το έχω υπόψη, σε αντίθεση με το σύνθημα που είναι σλόγκαν ήδη!

Ανώνυμος είπε...

κατι μου θυμιζει αυτο το νομοσχεδιο.
βρε θα ξαναγινει το "κρυφο σχολειο"?
α ρε Αυλωνιτη καλα τα ελεγες: ρε που παμε? ρε που παμε?

ο δείμος του πολίτη είπε...

Η αλβανική Ακαηδμία Επιστημών ταυτίζεται με την Ακαδημία Αθηνών (όλα δηλαδή τα κεφάλια της ελληνικής ή αλβανικής διανόησης από πανεπιστήμια και μη). Έχω συγχαρεί κι εγώ τον n.ago και ξέρω ότι η προσπάθειά του πιάνει τόπο. Ένα μορφωτικό ίδρυμα κλειστό, μια φυλακή εμφανίζεται μπρος στις πύλες ενός μορφωτικού μεσαίωνα.

Filotas είπε...

Στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα Νατούλα μου!:)
Δείμε, Μεσαίωνας και βάλε! Είθε να υπάρξει ανταπόκριση και να γίνουν διαβήματα προς την αλβανική κυβέρνηση, αν και δεν βλέπω να συγκινείται κανείς. Αν δεν τους ανεμίζεις πεντοχίλιαρα, δεν τους καίγεται καρφάκι!

still ill είπε...

Είναι όντως αποκαρδιωτικό να διαβάζεις τέτοιες ειδήσεις που μάλλον παραπέμπουν σε παλιότερες εποχές.
Δεν ξέρω την έκταση που πήρε το θέμα και πώς παρουσιάστηκε από τα μέσα ενημέρωσης,μιλώντας όμως με φίλους από το Φιέρι,δε γνώριζαν τίποτα για τη συγκεκριμένη απόφαση.Ελπίζω να υπάρξει έντονη διαμαρτυρία αλλά μάλλον συμμερίζομαι την απαισιοδοξία σου Ανχελίτο.Εφόσον το βασικό κριτήριο είναι η παραγωγικότητα,ό,τι δεν συμβάλλει σε αυτήν,καταδικάζεται.

Agobooks είπε...

Έλα όμως που, αλλού(http://click-a.blogspot.com/) δώσανε την ετυμηγορία ότι, για να ενδιαφέρομαι εγώ, ένας Αλβανός, για την ακαδημία της Αλβανίας, θα έχω σίγουρα κάποιο ύποπτο κίνητρο. Δεν είναι…κατατοπιστικό; Άραγε, από πού ως που, θα έπρεπε να μ’ενδιαφέρει εμένα η πατρίδα μου. Μπα σε καλό μου τον Αλβανό!
Το τραγούδι , Angelito, είναι του Παναγιώτη Χρονη ο οποίος και είναι αδελφικός μου φίλος!

Filotas είπε...

Πέστο ότι το λέει ο Παναγιώτης, να του το ζητήσω!
Καλημέρες n.ago!

Πάνερμος...